Kohë ma parë, Umberto Eco, shkrimtari dhe historiani,
shkaktoi nji debat të gjerë,
mbi komunikimin përmes rrjeteve sociale,
dhe hapsirës që krijoi kjo mënyrë komunikimi në botën e sotme.
Nji diskutim që ka dhe do të ketë në vazhdimësi pro dhe kundra.
Ajo çka unë mundem të nënvizoj është fakti,
se në botën e demokratike komunikimi ka qenë i lirë e shumëplanësh,
kurse në botët e diktaturës nuk ka ekzistuar as komunikimi dhe as liria e fjalës,
bile edhe në postdiktaturë,
komunikimi vazhdon të sofistikohet sot e gjithë ditën e të jetë unilateral…
sigurisht kjo liri virtuale i ka lejuar mjaft nga idiotët e fshatit të shfaqen bujshëm
po njiherësh janë mjaft të shumtë zërat që kanë gjetur atë hapësirë lirie
përballë portave të mbyllura të shtypit partiak e censurave te reja mediatike,
gjë të cilën është i detyruar ta pranoje edhe vetë Umberto Eco…
pra, në këtë të Keqe të vogël është edhe e Mira e madhe e lirisë
dhe e selektivitetit gradual të vlerave për të mbrritur ca nga ca te e vërteta,
e për të mos i lejuar kurrë diktaturat të sillen si ato dëshirojnë
me njeriun dhe me krejt njerëzoren…
Jozef Radi, Janar 2016
Idiotët dhe rrjetet sociale:
Fjalët e sakta të Umberto Ecos
nga Paolo Papi
Rrjetet sociale u kanë dhënë vërtet të drejtë të flasin legjioneve të idiotëve, ka argumentuar Umberto Eco? Por çfarë desh të theksonte mbi të gjitha semiologu i madh dhe studiuesi i mesjetës italiane, kur mori fjalën në Universitetin e Torinos? Ne jemi mjaft të sigurt se fjalët e tij nuk kishin për qëllim ta shtrembëruar qoftë edhe pjesërisht të vërtetën, jo nga përdoruesit e rrjetit, por nga ato të mëdhatë (dhe aq “të besueshmet”) mediat italiane? Për ta kuptuar kuptimin e fjalëve Eco-s, ndoshta, duhet thjesht t’i lexoni dhe t’i publikoni ato pa “shkurtime” ose tituj të sforcuar.
Fjalët e Eco të cituara nga të gjitha mediat e mëdha, e që më pas gjetën një jehonë të jashtëzakonshme në rrjete, tashmë janë të njohura:
“Mediat sociale u japin të drejtë për të folur legjioneve të idiotëve, të cilët kohë më parë flisnin vetëm në bare, mbas ndonjë gotë vere të kuqe, pa e dëmtuar komunitetin. Por ata i shpejt i detyronin të heshtnin, kurse sot ata kanë po të njejtan të drejta me ata që marrin çmimin Nobel. Ky quhet pushtimi prej budallenjve. Televizori kështu e ka promovuar idiotin fshatit përballë atij shikuesi që ndjehej disi superior. Drama e internetit nisi pse e ka promovuar idiotin fshatit si bartësin e së vërtetës!!!”
Më pak e njohur është ajo që tha Eko në hyrje, kur u pyet nga një prej njerëzve të pranishëm. Duke theksuar më pas se “një nga problemet e mëdha të shkollës italiane është ndihma ndaj fëmijëve në filtrimin e informacionit në internet”, – gjë për të cilën askush me dy para mend në kokë nuk mund të dyshojë sinqerisht – dhe shkrimtari i mesjetës është futur kështu në thelbin e çeshtjes. Pa marrë ndonjë pozicion konservatori apo “reaksionari”, si u duk në titujt e artikujve bombastikë të botuar në gazetat e letrës, përkundrazi ai e vlerësoi fuqinë politike të rrjeteve.
“Fenomeni i rrjeteve sociale është edhe pozitiv, jo veç për shkakun se ai i lejon njerëzit të jenë në kontakt me njëri-tjetrin. Mjafton të mendojmë atë që ndodhi në Kinë ose në Turqi, ku lëvizja e madhe e protestës kundër Erdoganit ka lindur drejtpërdrejtë në rrjet, në sajë të tam-tameve. Bile disa kanë thënë edhe se, po të kishte pasur internet në kohën e Hitlerit, kampet e shfarosjes në masë nuk do të kishin qenë të mundura, për shkak se informacioni do të përhapej si virus…”
Për të pasur një tablo të asaj që u mbajt nga Profesor Eko, në kët Universitet gjithsesi mjafton të Kërkoni videon (e plotë), të vënë në dispozicion nga Youtube.
Marrë http://www.panorama.it
(përktheu Jozef Radi janar 2016)